خصوصیات پروفیل آلومینیوم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

شکل پذیر بودن پروفیل آلومینیوم،  از مهم‌ترین خواص آن است. 

شکل پذیر بودن پروفیل آلومینیوم، از مهم‌ترین خواص آن است. در عصر حاضر این ماده به دلیل داشتن خاصیت انعطاف‌پذیری، جایگزین آهن شده است. ،از دیگر از ویژگی‌های کاربردی آن می توان به وزن سبک و مناسب پروفیل آلومینیوم ااشاره کرد همین ویژگی موجب شده که از این فلز در صنایع هوایی استفاده‌های فراوانی صورت گیرد.

با توجه به خصوصیات بسیار ارزشمند پروفیل آلومینیوم از موقع ورود به بازار، این فلز همواره جایگاه خود را در دو بخش ساختمانی و صنعتی حفظ کرده است. خاصیت مهم دیگر پروفیل‌های آلومینیومی، تبادل دما است. این ویژگی یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های پروفیل آلومینیوم با آهن می‌باشد. پنجره‌های آهنی معمولا انرژی بیشتری هدر می‌دهند، اما پنجره‌های آلومینیومی اینطور عمل نمی‌کنند و این موضوع در بهینه‌سازی مصرف انرژی  اهمیت بسیار زیادی دارد.

شاخصه مهم دیگر پروفیل آلومینیوم، زیبایی آن است. این فلز به خاطر داشتن رنگ روشن و سفیدش، حس زیبایی و تمیزی بیشتری را به بیننده انتقال می‌دهد. ونیز استحکام و مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل برای استفاده در ساختمان‌های مسکونی و اداری مناسب است.

پروفیل‌های آلومینیومی ظریف و شکیل هستند و نصب آن‌ها آسان و سریع است. همچنین غیرقابل اشتعال می‌باشند و برای استفاده در ساختمانها ، دارای ایمنی مناسبی هستند

وزن پروفیل‌های آلومینیومی نسبت به یو پی وی سی سبک‌تر است و قابلیت بازیافت دارند. همچنین در طرح و رنگ‌های مختلف، در بازار به فروش می‌رسند.