لقمه پنجره یا فیکسر چیست؟

چاپ

گروه کارخانجات هوکارت انواع مختلف و متنوعی از لقمه های پنجره را برای سیستم های حرفه ای در و پنجره خود طراحی و تولید نموده است. پروفیل آلومینیوم این لقمه ها پس از تولید در واحد اکستروژن و برش ، با دستگاه ایجینگ پیشرفته این شرکت سخت کاری شده و سپس برای مشتری برش می خورند.

این پروفیل ها با دستگاه های برش فوم ایتالیا با دقت یک صدم میلیمتر برش داده می شوند

فیکسر یا لقمه پنجره چیست؟

شکل عمومی لقمه پنجره بیشتر شبیه به دوک یا قطعه‌های هفتی شکل است که به برای وصل کردن قطعات سبک و سنگین آلومینیوم با ابتکارات مختلفی طراحی می‌شوند؛ و شما لازم استآن‌هارامتناسب با حجم قطعات آلومینیوم انتخاب کنید. به عبارتی نمی‌توان از یک‌لقمه کوچک برای قطعات بزرگ استفاده کرد؛ چراکه قطعه انتخابی نمی‌تواند بار ناشی از نگه‌داری از پروفیل را تحمل کند. فیکسر‌های رایج بانام‌های لقمه پنجره اکسترودی، پانچی، دایکستی و دکمه‌ای شناخته می‌شوند.

شکل عمومی لقمه پنجره بیشتر شبیه به دوک یا قطعه‌های هفتی شکل است که به برای وصل کردن قطعات سبک و سنگین آلومینیوم با ابتکارات مختلفی طراحی می‌شوند؛ و شما لازم است آن‌ها را متناسب با حجم قطعات آلومینیوم انتخاب کنید. به عبارتی نمی‌توان از یک‌لقمه کوچک برای قطعات بزرگ استفاده کرد؛ چراکه قطعه انتخابی نمی‌تواند بار ناشی از نگه‌داری از پروفیل را تحمل کند. فیکسر‌های رایج بانام‌های لقمه پنجره اکسترودی، پانچی، دایکستی و دکمه‌ای شناخته می‌شوند.

دستگاه مورداستفاده برای نصب لقمه

شما می‌توانید به کمک دستگاه پرس دستی برای اتصال این قطعات استفاده کنید و در این مورد دانش تخصصی خاصی نیاز نیست؛ صرفاً لازم است اتصالات لازم را ایجاد کرده و پیچ‌ها را در سر جای خود قرار دهید. از پرس دستی برای سوراخ‌کاری قطعه پروفیل استفاده می‌شود تا بتواند اتصال پایداری با لقمه پنجره ایجاد کند. پس از اتصال پیچ شما به‌راحتی دو قطعه پروفیل را در کنار یکدیگر خواهید داشت.

برای کنار هم قرار دادن پروفیل، در صورت رعایت تناسب بین نوع لقمه و حجم پروفیل‌ها، شما تنها به 2 لقمه نیاز دارید. آناتومی اتصال لقمه پنجره به پروفیل می‌تواند از برخی لحاظ با یکدیگر تفاوت داشته باشد؛ به‌طور مثال لقمه‌های دکمه‌ای از نوعی فنر در ساختار آناتومیکی خود استفاده می‌کنند و شیوه اتصال آن‌ها معمولاً از بهینه‌سازی‌های بیشتری برخوردار است. این موضوع می‌تواند سرعت اتصال پروفیل‌های آلومینیومی را نیز تسریع ببخشد.

چنانچه از یک دستگاه لقمه بر برای تسریع کارها استفاده می‌کنید، خواهید توانست لقمه‌ها را به میزان دلخواه خود برش دهید. شیوه کار این دستگاه‌ها اصولاً برای برش دادن قطعات سخت در و پنجره است و می‌تواند علاوه بر برش لقمه پنجره، بسیاری از توقعات دیگر شما را نیز برآورده کند.

من‌جمله افزایش سرعت ساخت در و پنجره و خطای بسیار پایین در هنگام برش، ایجاد فرمان‌های اتوماتیک و کنترل کامل دستگاه به کمک مانیتور و ایجاد برش‌های طولانی و عمیق است؛ که با کاهش نیاز به نیروی انسانی و افزایش تولید می‌تواند بهره اقتصادی بالایی را به همراه داشته باشد. هر چه فرمان‌های به‌کاررفته در یک دستگاه لقمه بر اتوماتیک تر باشد، به معنای کاهش دخالت انسان در فرآیند ساخت است.

لقمه مناسب اتصالات با زاویه 135 درجه

شکل ظاهری این دسته از لقمه‌های پنجره به شکل زاویه بسیار باز است که می‌تواند در ساخت انواع درب و پنجره مورداستفاده قرار بگیرد. نکته‌ای که در هنگام استفاده از این محصول لازم است مدنظر قرار دهید، استفاده از تعداد مناسب پیچ و مهره است تا بتواند بار ناشی از نگه‌داری قطعات را به‌خوبی بر عهده بگیرد. این قطعه معمولاً در ابعاد 7 سانتی‌متر تولید می‌شود و در هنگام خرید، شیوه اتصالات و استانداردهای لازم جهت نصب نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

کاربرد فیکسر زاویه و گوشه 45 درجه

این قطعه برعکس لقمه پنجره 135 درجه از زاویه بسیار کمتری برخوردار است و با شکل هفتی تولید می‌شود. طول این قطعات معمولاً بیشتر است و در گوشه‌های کار پوششی تا حدود 25 سانتی‌متر را نیز ایجاد می‌کند. شما می‌توانید این قطعه را به کمک مشخصات ظاهری تشخیص دهید و معمولاً از حواشی کمتری برخوردار است. نقاط عطف آن میزان زاویه و طول عمودی بالای آن است.

آشنایی با لقمه‌های تی شکل

این قطعات ظاهری مانند تی انگلیسی دارند و با طول عمودی بالا تولید می‌شوند. شما می‌توانید از این محصول برای کنار هم قرار دادن قطعه‌های آلومینیومی بزرگ استفاده کنید و در تجهیز و تعمیر درب و پنجره نیز به دلیل ماهیت آناتومیکی خود، سبب سهولت کار شما خواهد شد.

شکل فیزیکی این قطعه به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی لقمه را در محل موردنظر قرار داده و اتصالات مدنظر خود را ایجاد کنید. شیار موجود در وسط این نوع از لقمه پنجره نیز کمک می‌کند تا بدون نیاز به‌اندازه گیری و تراز کردن دقیق، قطعات پروفیل را در کنار قطعه قرار دهید. این موضوع برای افرادی که در این زمینه از دانش تخصصی بسیار پایینی برخوردارند، یک مزیت محسوب می‌شود.